OVER WSV DE ZILVERVLOOT

Watersportvereniging De Zilvervloot is opgericht op 17 september 1945 door een groep enthousiaste watersportliefhebbers met het doel om gezamenlijk de watersport in Schoonhoven te bevorderen.

LEDEN EN BESTUUR

Onze vereniging heeft meer dan 120 leden. Zij vormen het kloppende hart van WSV De Zilvervloot. Van jong tot oud, ervaren of onervaren en met verschillende achtergronden verenigd door hun passie voor de watersport.

Ons enthousiaste bestuur is de drijvende kracht achter WSV De Zilvervloot. Met elkaar zorgen deze mensen ervoor dat de faciliteiten, activiteiten, ledenbeheer, communicatie en financiën van de vereniging op orde blijven.

VOORZITTER - Wim Littel
SECRETARIS - Sigrid van Engelen
2e SECRETARIS - Hubert Scheelen
PENNINGMEESTER - Arthur Vermey
HAVENCOMMISSARIS - Edmond Walma, Johan Versluis
WAARDCOMMISSARIS - René van Vliet
COMMUNICATIE - Margreet Vermey

HAVENS

De vereniging heeft de beschikking over 65 ligplaatsen die verhuurd worden aan leden van de vereniging. Verdeeld over drie havens is er plaats voor allerlei soorten pleziervaart.

NOODHAVEN
De noodhaven ligt in het gebied Buiten de Veerpoort. Vanwege de horeca, veerdienst, strandjes en grasvelden langs de Lek is het hier altijd een gezellige bedrijvigheid. Zowel aan de steigers als aan de kade is er plek voor passanten, lees hier meer.

VOORHAVEN & SCHEEPMAKERSHAVEN
Als je vanaf de Lek door de sluis onder de witte ophaalbrug vaart, kom je uit in de Scheepmakershaven en de Voorhaven. Deze havens liggen in de historische binnenstad van Schoonhoven. De havens zijn voorzien van drijvende steigers en bieden plek aan kleine boten. Er zijn hier geen plaatsen beschikbaar voor passanten.

DE WAARD

Voor de winterstalling heeft WSV De Zilvervloot een mogelijkheid om boten op een onoverdekt terrein te bergen; de Waard. Het terrein is goed beschut met bomen en struiken, direct aan de rivier de Lek. Het te water laten van boten wordt door onze leden zelf gedaan, met behulp van een mobiele kraan of een botenhefwagen. Na het hellingen wordt de onderkant van boten afgespoten met een hogedrukspuit. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om zelf onderhoud of reparaties uit te voeren.

In 'Het Praathuis' op het terrein van de Waard kun je  andere verenigingsleden ontmoeten om ideeën en ervaringen uit te wisselen, of voor een gezellig praatje.

ACTIVITEITEN

Bij WSV De Zilvervloot kun je naast alle nautische bezigheden ook genieten van veel gezelligheid. Onze leden delen allemaal de passie voor watersport, en wat is er beter dan deze verbondenheid te versterken met leuke sociale evenementen zoals barbecues, nieuwjaarsborrels en meer? Het bestuur organiseert regelmatig activiteiten waar 'Zilvervloters' elkaar in een ontspannen sfeer kunnen ontmoeten.